O encontro na poética de Eugenio Granell

“O encontro na poética de Eugenio Granell”

Dentro de los eventos que se están celebrando con motivo del Centenario de Eugenio Granell el martes 19 de junio de 2012 se inauguró en la Cidade da Cultura de Galicia una exposición sobre “O encontro na poética de Eugenio Granell”

A vida de Eugenio Granell estivo marcada por diferentes e importantes encontros persoais. Entre eles, a unha temprana idade, o encontro coa autobiografía de Trotsky, A miña vida; o encontro con Benjamín Peret na España da Guerra Civil española; o encontro con Amparo, quen sería a súa esposa, no tren que os levaba de Perpignan a Burdeos e ao exilio; o encontro con André Breton na República Dominicana en 1941 e finalmente o encontro con Marcel Duchamp en Nova York a principios dos 50.

Partindo deste concepto, O encontro na poética de Eugenio Granell preséntase como un xogo co espectador que, nun percorrido pensado no exercicio da observación e a reflexión, vaise atopando con diferentes elementos, obras significativas, obxectos, construcións… que foron por un lado o resultado dun encontro e, polo outro, o detonador dun acto creativo.

Como se de unha traxectoria vital se tratase, cada un dos cinco espazos interdependentes polos que transcorre este “itinerario” danos a clave de como os acontecementos que rodearon a Granell ao longo da súa vida transformaron a súa visión do mundo e fomentaron producións diferentes, dependendo do momento e do contexto. Unha mostra na que o público descobre a construción técnica e intelectual do discurso plástico a partir dun acto tan humano e cotián como o encontro.

http://www.cidadedacultura.org/cultural/seccion.aspx?Id=382

Andrés Fraga ha publicado un álbum de fotos en facebook de la inauguración, además de a los organizadores podemos ver algunas de las obras expuestas.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.382897268437368.88112.151923908201373&type=3#!/media/set/?set=a.382897268437368.88112.151923908201373&type=3

Evidentemente no podemos ver todas y cada una de las obras expuestas, pero he echado en falta el que para mí es el objeto más poético de Granell: Un seno de Santa Gadea.

Por eso he querido publicar esta entrada fotografiando esta obra del catálogo “El objeto surrealista en España”. Esta fue la primera exposición surrealista a la que asistí, y también fue la primera vez en que vi a Eugenio y disfruté de su obra, el 27 de septiembre de 1990, en el Museo de Teruel.

Ya hice referencia a este objeto en la reseña sobre Eugenio Granell que publiqué en 2008:

https://floredo.wordpress.com/2008/10/12/eugenio-f-granell/

Añado también la obra expuesta “La sorpresa” de José Francisco Aranda, que Manolo donó en esa ocasión al museo.

Más información sobre el Centenario en la página de facebook:

http://www.facebook.com/EugenioGranellCentenario?ref=tn_tnmn

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: